2012. ápr. 2.

Vajas pogácsa

Hosszú hétvégén három napos baráti utazáson vettünk részt, ahol egy csomó fotó készült. Erre felbuzdulva az egyik barátunk fényképnézegetős bulit tartott hétvégén, amire pogácsával készültem. A receptet Babettenél néztem ki.

500g liszt + 2 kanál – 250 g vaj v. margarin + 1 nagy kanál belső kenéshez – 1 csomag szárított élesztő vagy 0,5 kocka friss – 1 dl tej – 1 kis dobot tejföl kb. 3 púpos kanál – 2 tojássárgája + 1 egész a kenéshez – 3 mokkáskanál só – 2-3 ujjnyi sajt – 1 kiskanál cukor
Felfuttatjuk az élesztőt (langyos tej – élesztő – 1 kiskanál cukor – 1 kiskanál liszt – meleg hely). A bekeverést a robotgép csigás végével végezzük. A száraz alapanyagokhoz adjuk hozzá az élesztős tejet, tojást, tejfölt és az enyhén puha vajat (pár másodperc mikro, de tartsa meg a kemény állagát). Egy rugalmasan puha tésztát kell, hogy kapjunk. Ha úgy érezzük, hogy szükséges, adjunk hozzá még egy kevés lisztet (én még tettem két kanállal). Letakarva legalább fél órát kelesszük (ha van kenyérsütőgépünk, abban is előkészíthetjük a dagasztó-kelesztő programmal – én így tettem), majd nyújtsuk ki és kenjük meg a megolvasztott, de lehűtött vajjal. Tekerjük fel és pihentessük legalább 20 percet. A feltekert tésztánkat hajtsuk ketté, vagy háromba, hogy még levelesebb hatást kapjunk és utána nyújtsuk ki kb. 1,5-2 ujjnyi vastagra. Végig jól kilisztezett munkapulton dolgozzunk. Ha kinyújtottuk szaggassuk ki a pogácsákat és megint hagyjuk vagy húsz percet pihenni. Ha letelt az idő kenjük át tojással, szórjuk meg sajttal vagy ízlés szerint magvakkal, majd min. 200 fokos előmelegített sütőben pirosodásig süssük. Figyeljünk oda, hogy ne szárítsuk ki, inkább hamarabb vegyük ki vagy végezzünk próbakóstolást :)

4 megjegyzés:

Adél írta...

Nagyon guszta. Gyönyörű a tálkád!

Blogkonyha írta...

Nagyon guszta!

Vicuska írta...

Külön dicséretet érdemlő a fotó hangulata!!!

Katalin írta...

Nagyon guszta a pogácsád, és a tál is nagyon tetszik!